Skal man selge et produkt er det viktig at produktet er av høy kvalitet og tjener et formål. Men dette betyr ingenting hvis produktet ikke blir lagt merke til. Med et sterkt pakningsdesign kan man klare å skille seg ut i butikkhyllene, og tiltrekke oppmerksomheten til kunden.
Tror du det er tilfeldig at First Price sin emballasje ser ut som den gjør? Det er ikke fordi de vil spare penger ved å ha noe kjapt og enkelt design på emballasjen, men fordi de ønsker at det skal se billig ut. Ser det billig ut, vil de som er ute etter billig mat være mer sannsynlig til å oppdage og kjøpe produktet.
Dette er et eksempel på hvordan vi også jobber med emballasjedesign. Vi vurderer markedet , produktets plass i det, konkurrenter, trender, ønsket uttrykk og målgruppe, og utvikler vakker og funksjonell emballasje som kan hjelpe deres produkt med oppnå sitt fulle potensiale. Med vår 3D kompetanse kan vi også hjelpe dere med å visualisere emballasjen digitalt, før den blir sendt til produksjon. Slik kan dere få et inntrykk av hvordan emballasjen vil se ut i realiteten.